Öğrenci Toplulukları Üniversite
bünyesinde ön lisans ve lisans düzeyinde öğrencilerin ders dışındaki zamanlarda
bir araya gelerek oluşturdukları belirli bir amaç ve hedef doğrultusunda
bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal, spor, eğitim, sağlık vb. alanlarda planlı
ve programlı faaliyetlerde bulunan gruplardır. Sizler de bilgi ve
yetkinliklerinize uygun alanlarda faaliyet gösteren bir topluluğa üye olabilir,
öğrencilik dönemiz boyunca kişisel gelişiminizde faydalı ve verimli sonuçlar
doğuracak, bilgi, görgü ve deneyim kazanarak öğrencilik sonrası hayatınıza
katkıda bulunacak çalışmalarda yer alabilirsiniz.
Üniversitemiz öğrenci
toplulukları, Öğrenci Toplulukları Koordinatörlüğü’ne bağlı olarak Sağlık
Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösterirler.
TOPLULUKLARIN
KURULUŞ AŞAMALARI
Bir Öğrenci
Topluluğunun/kulübünün kurulabilmesi için; en az 25 (yirmibeş) Siirt
Üniversitesi öğrencisinin, Daire Başkanlığı aracılığı ile Öğrenci Toplulukları
Koordinatörüne yazılı olarak başvurması gerekir.
Başvuru dilekçesine; kulübün
amacı, etkinlik alanları, çalışma esasları ile iç işleyişini düzenleyen ve bu yönergeye
uygun olarak hazırlanan Topluluk Tüzüğünü, geçici Yönetim Kurulu ve kurucu
üyelerin kimlik bilgileri ile belirleyecekleri akademik danışmanın yazılı
beyanı eklenir.
Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı,
dilekçe ve eklerini bu yönergeye göre inceledikten sonra Öğrenci Kulüpleri
Koordinatörüne sevk eder.
Öğrenci Kulüpleri Koordinatörü;
dilekçe, tüzük ve diğer belgeleri değerlendirerek (gerek görürse değerlendirmenin
sonucunun yazıldığı bir raporla) Rektörlüğe sunar. Rektörlük başvuru ile ilgili
cevabını, Öğrenci Kulüpleri Koordinatörü aracılığıyla Daire Başkanlığına
bildirir.
Öğrenci toplulukları/kulüpleri
Rektörün onayı ile hukuken kurulur. Sorumlu Öğretim Elemanı da bu izin ile
birlikte atanır. Rektörlük onayından geçtikten ve Sorumlu Öğretim Elemanına Öğrenci
Topluluğunun kurulmasına izin verildiğinin bildirilmesinden sonra, Öğrenci
Topluluğu etkinliklerine başlayabilir.
Rektör, etkinlik konusunu
onaylamadığı kulüplerin kuruluşuna izin vermeme hakkına sahiptir.
Öğrenci Toplulukları/Kulüpleri,
kuruluş izni tarihinden itibaren en geç 4 hafta içerisinde ilk Genel Kurul
toplantısını yapar, Yönetim ve Denetleme Kurulunu seçer. İlk Genel Kurul, en
az on beş kurucu üyenin katılımı ile toplanır. Seçilen Topluluk Kurulları,
Daire Başkanlığına sunulur.
TÜZÜK
Her topluluk kendi tüzüğünü
hazırlar. Bu tüzükler çerçeve yönergeye aykırı hükümler içeremez. Topluluk
tüzüğünde;
- Topluluğun adı ve adresi,
- Topluluğun amacı ve bu amacın
gerçekleştirilmesine yönelik yapılacak çalışmalar ve etkinlik alanları,
- Topluluk kurucularının adı,
soyadı, kayıtlı oldukları fakülte / yüksekokul, bölüm / program, öğrenci
numaraları,
- Topluluğa üye olma, üyelikten
çıkma ve çıkarılma koşulları,
- Topluluk yönetim ve denetim
kurulunun başkanı ve üyelerinin seçimi, görev ve yetkileri, yönetim kurulu asil
ve yedek üye sayısı, toplanma, karar alma usul ve şekilleri,
- Sponsorluk usul ve esasları,
- Tüzüğün ne şekilde
değiştirileceği, hususlarının belirtilmesi zorunludur.
ÜYELİK
Üniversitenin fakülte ve
yüksekokullarında, ön lisans ve lisans düzeyinde öğrenimlerini sürdüren her
öğrenci, bir veya birden fazla topluluğa üye olma hakkına sahiptir. Ancak,
birden fazla topluluğun yönetim kuruluna seçilemez ve görev alamazlar.
Öğrenciler üyelik başvurularını
ilgili kulübe, eğitim-öğretim yılı içerisinde yapar. Üyeliğe kabul konusunda,
topluluğun Yönetim Kuruluna sunulacak öğrenci belgesi üyelik için tek ve yeter
şarttır.
Üyelikler, mezuniyet ve ilişik kesme durumları dışında her yıl yeniden
güncellenerek devam ettirilir.
Üyeliğe kabul konusunda yönetim
kurulu yetkili olup, somut bir belge ve/veya bilgiye dayanmaksızın başvurular
reddedilemez.
Başvuruların, üye kayıt defterine
kaydedilmesi ile üyeliğe kabul süreci sonuçlanır.
Siirt Üniversitesi dışındaki
kişiler kulübe üye olamazlar, ancak ihtiyaca göre üniversite dışından çalıştırıcı,
eğitimci vb. kişiler Kulüp Yönetim Kurulunun teklifi ve Öğrenci Kulüpleri Koordinatörünün
onayı ile görevlendirilip çalışmalara katılabilirler.
Üyeler, Öğrenci Topluluğunun her
etkinliğine katılmak hakkına sahiptir ve Öğrenci Topluluğuna ve diğer üyelere
yardım etmekle yükümlüdürler.
ÜYELİKTEN ÇIKMA VE ÇIKARILMA
Üyelikten çıkarılma, kulüp
yönetim kurulunun çoğunluk kararı ile gerçekleşir.
Üyenin istifa dilekçesi, yönetim
kurulu tarafından karara bağlanır.
Her üye, neden göstermeksizin ve
önceden bildirmeksizin üyelikten ayrılma hakkına sahiptir.
Topluluktan ayrılmak isteyen
öğrenciler, yönetim kuruluna dilekçe ile başvurduklarında üyelikleri sona erer.
Mezun olan öğrencilerin, herhangi
bir nedenle üniversiteden ilişiği kesilenlerin veya kaydını donduranların
üyelikleri kendiliğinden düşer.
Topluluk amacına aykırı hareket
eden, etkinliklere katılmayan ya da engelleyen üyeler, Yönetim Kurulu kararı
ile topluluktan çıkartılabilir.
TOPLULUK ORGANLARI
Öğrenci Topluluğunun Kulüplerin
zorunlu organları; Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve Denetim
Kuruludur. Zorunlu organlar dışında, işbölümü esasına dayalı organlar, alt
birimler, kollar veya koordinatörlükler oluşturulabilir. Ancak, Genel Kurula
ait yetkiler bu birimlere devredilemez. Kurullar, en az üye tam sayısının salt
çoğunluğuyla toplanır ve katılanların salt çoğunluğuyla karar alınır.
a) Genel Kurul
Topluluk/Kulüp Genel Kurulu,
kayıtlı tüm üyelerden oluşur.
Toplantı yapmak sureti ile karar
alınır. Her üyenin Genel Kurulda bir oy hakkı vardır ve oyunu bizzat kullanır
Genel
Kurul, eğitim ve öğretim yılının (akademik takvime göre) ilk dört haftası
içinde ve son dört haftasında olmak üzere yılda 2 (iki) kere, üyelerin en az
yarısından bir fazlasının katılımı ile toplanır.
Genel Kurul, Yönetim Kurulu veya
Sorumlu Öğretim Elemanının çağrısı ile toplanır. Çağrı Genel Kurul toplantısı
olarak belirlenen tarihten bir hafta önce üyelere yazı ile bildirilerek yada Sorumlu
Öğretim Elemanının onayı ile ilanen yapılabilir. İlan kolayca görülebilecek
yerlere asılır.
İlk toplantıda çoğunluk
sağlanamadığı takdirde ikinci toplantı; bir hafta sonra çoğunluk aranmaksızın
yapılır.
Genel kurul, Akademik Danışman
ile Daire Başkanlığı temsilcisinin gözetiminde, üyeler arasından seçilen bir
başkan ve iki kâtip üyeden oluşturulan Divan Heyeti tarafından yönetilir. Genel
kurulda oylamalar, yönetim ve denetim kurulu seçimi dışında el kaldırmak
suretiyle açık oy sistemiyle yapılır.
Toplantıya katılan üyelerin
yarısından bir fazla sayı ile karar alınabilir.
Sorumlu Öğretim Elemanı Genel
Kurul toplantısına katılır ancak oy hakkı yoktur. Genel Kurulda gözlemci olarak
bulunur.
Genel Kurul Toplantılarında Daire
Başkanlığı, temsilci/gözlemci bulundurmak zorundadır.
Genel Kurul toplantısının yapılıp
yapılamadığı ve alınan kararlar, Sorumlu Öğretim Elemanı onayı ile Daire
Başkanlığı aracılığıyla Öğrenci Toplulukları Koordinatörüne rapor halinde
sunulur.
Olağanüstü genel kurul toplantısı
ise, yönetim kurulunun önerisi veya kayıtlı üyelerinin 1/3’ünün yazılı isteği
üzerine yapılır. Ancak gerekli görüldüğü durumlarda Öğrenci Toplulukları Koordinatörü
de Olağanüstü Genel Kurul toplantısına çağırabilir.
Olağanüstü toplantılar bir hafta
öncesinden ilanen duyurulur.
Genel Kurulun Görev ve Yetkileri
- Her akademik yıl için Yönetim
Kurulu ile Denetleme Kurullarının asil ve yedek üyelerini gizli oy ile seçmek,
- Yönetim ve Denetim Kurullarının
raporlarını görüşmek, onaylamak ve Yönetim Kurulunu ibra etmek,
- Genel kurul Topluluğun tüzük ve
yönetmeliğini onaylamak, değişiklik önerilerini görüşüp karara bağlamak.
Öğrenim yılı başında etkinlik raporlarını onaylamak. Öğrenim yılı sonunda ise,
topluluğun dönem sonu raporunu, gelir gider çizelgesini ve Denetleme Kurulunun raporlarını
incelemek, karara bağlamak.
- Öğrenci Topluluğunun
etkinliklerini belirlemek ve bu konuda Yönetim Kuruluna yetki vermek.
- Yönetim Kuruluna verilmemiş
diğer görevleri yerine getirmek.
b) Yönetim Kurulu:
Her akademik yılın ilk Genel
Kurul toplantısında, Genel Kurul tarafından üyeler içerisinden oy çokluğu ile
seçilen bir başkan, bir başkan yardımcısı, bir sekreter ve iki üye olmak üzere
toplam beş asil üyeden oluşur. Asil üye sayısı kadar da (5) yedek üye seçilir.
Yönetim kurulu 1 yıl için
seçilir.
Yönetim kurulu seçimi için önce
adaylar belirlenir, daha sonra her genel kurul üyesi 5 asil yönetim kurulu
üyesinin adlarını ve soyadlarını yazdığı mühürlü oy pusulasını sandığa atarak
gizli oy kullanır. Oyların tasnifi alenidir. En çok oy alan adaydan başlayarak
5 asil üye, daha sonra ise 5 yedek üye tespit edilir. Eğer yedek üyelerin
tamamlanması için yeterli aday mevcut değil ise eksik kalan yedek üyeler için
aynı seçim süreci tekrar edilir.
Daha sonra Yönetim Kurulu, ilk
toplantısında asil üyeler arasından; Başkan, Başkan Yardımcısı ve Topluluk
Sekreterini seçer. Seçimler alacakları karara göre gizli veya açık yapılabilir.
Herhangi bir disiplin cezası
almamış ve ilgili bölüm veya programın öngördüğü normal eğitim ve öğretim
süresini aşmamış her öğrenci yönetim kurulu üyeliği için aday olabilir.
Herhangi bir disiplin cezası alan öğrencinin yönetim kurulu üyeliği düşer.
Başkan; topluluğun her türlü
karar ve yürütme işinden sorumludur. Topluluk başkanı en fazla iki kez
seçilebilir. Başkan Yardımcısı Başkanın bulunmadığı durumlarda Yönetim
Kurulu’na başkanlık eder. Topluluk sekreteri ise, Genel üye toplantısı ve
Yönetim Kurulu toplantısında rapor tutar, alınan kararları hazırladığı
raporları tüm üyelere bildirir, basın yayın ile iletişimi sağlar. Ayrıca üye
kayıt, karar ve gelen-giden evrak defterlerini tutar, seçim sonuçlarını bir
hafta içinde tutanakla birlikte Akademik Danışmana iletir.
Bir öğrenci, birden fazla Öğrenci
Topluluğunda Yönetim Kurulu üyesi olamaz.
Yönetim Kurulunun Görev ve Yetkileri
- Yönetim Kurulu Topluluğun tüm
parasal işlerini yürütmek, evrak ve kayıtları usulüne uygun ve düzenli olarak
tutmak.
- Genel Kurulu toplantıya
çağırmak.
- Genel Kurul toplantılarının
gün, saat ve yerini belirlemek, toplantı kararlarını Karar Defterine işlemek ve
Akademik Danışmanın üst yazısı ekinde Daire Başkanlığına iletmek.
- Genel Kurulda alınan kararları
üyelere ve ilgili birimlere duyurmak ve bunları uygulamak.
- Yeni üye kabulü, üyeliklerin
güncellenmesi ve üyelikten çıkarılma işlemlerini yürütmek,
- Kulübün gelir ve gider
hesaplarına ilişkin işlemleri yapmak, gelecek döneme ait bütçeyi hazırlayarak
Genel Kurula sunmak,
- Koordinatörün sorumluluğunda
topluluk faaliyetlerinin amacına uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlamak,
- Kulüplerle ilgili Daire
Başkanlığı tarafından onaylanan tüm defterleri tutmak,
- Sorumlu Öğretim Elemanı ile
koordinasyonu gerçekleştirmek.
- Kulüp işleyişinde akademik
danışmanın yavaşlatıcı olması durumunda Öğrenci Kulüpleri Koordinatörünü
bilgilendirmek,
- Topluluğun yapacağı etkinlikler
için, Akademik Danışmanının onayı ve Başkanın yazılı başvurusu ile Rektörlükten
izin almak.
- Topluluğun kullanımına tahsis
edilmiş mekân, alan, saha, salon ve tesisler ile araç ve gereçlerin amacına
uygun olarak kullanılmasından ve denetlenmesinden sorumlu olmak.
- Topluluklar kullanacakları
yerler için Rektörlükten izin alırlar. Ancak bu yerlerin topluluk amaçlarına
uygun olarak kullanımından ve denetlenmesinden Yönetim Kurulları sorumludur.
- Yönetim Kurulu değişikliği söz
konusu olduğunda, Divan Heyeti huzurunda genel kurul tarafından seçilen yeni
yönetim kuruluna defterleri devretmek.
c) Denetleme Kurulu:
Denetleme Kurulu, her akademik
yılın ilk Genel Kurul toplantısında Genel Kurul tarafından gizli oy, açık
tasnif ile seçilen üç asıl ve üç yedek üyeden oluşur.
Denetleme Kurulu, kulübün evrak,
defter ve demirbaşlarını, harcama ve faaliyetlerini denetler. Denetleme raporu
hazırlar ve Genel Kurula sunar.
Topluluğun bütçe ve hesap
işlemleri ile ilgili defter ve belgeleri her öğrenim dönemi sonunda inceler,
sonuç ve önerilerini topluluk Yönetim Kuruluna bir raporla bildirir.
Topluluk Yönetim Kurulu
tarafından düzenlenen bir sonraki öğrenim dönemine ilişkin programın ve
bütçenin görüşüleceği toplantıda hazır bulunarak önerilerini bildirir.
Satın alınan eşyanın Sağlık,
Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilisine kaydettirilmesini
sağlar.
AKADEMİK DANIŞMAN
Her topluluk, kuruluş
müracaatında, akademik danışmanlığını üstlenecek bir öğretim elemanı adı bildirir.
Akademik Danışman, (önerilen bu isim de dikkate alınarak) Üniversite öğretim elemanları
arasından Rektörlükçe belirlenir.
Akademik danışman, kulübün her
türlü faaliyetine katılmak, görüş belirtmek ve lüzumu halinde uyarılarda
bulunmak haklarına sahiptir.
Akademik danışman, kulübün kurullarına üye
seçimi ile kurul içindeki seçimlerin usulüne uygun yapılmasından sorumludur.
Genel Kurul toplantıları,
Akademik danışmanın katılımı ile yapılır.
Akademik Danışmanın Görevleri;
- Yönergenin amacının gerçekleşmesini
sağlayacak biçimde, kurulacak olan öğrenci topluluklarıyla ilgili tüzük ve
çalışma programlarının hazırlanmasına yardımcı olur.
- Yönergede belirtilen genel
ilkeler çerçevesinde, topluluk çalışmalarını denetler ve bunların yürütülmesine
yardımcı olur.
- Topluluğun ihtiyaçlarına göre
bütçe hazırlığına yardımcı olur, Üniversitenin para, araç gereç ve diğer imkânlarından
yararlanmaları için gerekli yönetimsel girişimlerde bulunur.
- Yönetim Kurulunun çalışmalarını
ve karar defteri tutmasını denetlerler.
- Rektörlük veya Topluluk
Koordinatörü tarafından düzenlenecek, Akademik Danışman Toplantılarına katılarak
topluluklar arasında anlayış ve işbirliğinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesine
katkıda bulunur.
- Kulübün bütün faaliyetlerinde danışmanlık
görevi yapar, kulübün Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ve Öğrenci
Kulüpleri Koordinatörü ile koordinasyonunu sağlar.
- Kulüp çalışmalarını izler ve
yürütülmesine yardımcı olur.
- Kulübün faaliyetlerinde
danışmanlık görevi yapar.
ÖĞRENCİ TOPLULUKLARI KOORDİNATÖRÜ
Öğrenci Kulüpleri Koordinatörü,
tüm öğrenci topluluklarından sorumlu ve Rektör tarafından görevlendirilen
Rektör Yardımcısını tanımlar.
Öğrenci Kulüpleri Koordinatörü,
öğrenci topluluklarıyla yılda en az bir kez toplanır.
Öğrenci etkinliklerinin;
- 2547 sayılı Yükseköğretim
Kanunu’na, Siirt Üniversitesi Öğrenci Kulüpleri Yönergesi’ne uygun planlanıp
yürütülmesini sağlamak,
- Kulüplerin kuruluş aşamalarında
denetleyici ve yönlendirici olmak, kulüp başvurularının yasa ve usule uygun
olup olmadığını incelemek ve bu hususta hazırlayacağı raporu Rektörlüğe sunmak,
- Kulüplerin verimli ve sağlıklı
çalışmalarını sağlamak için tedbirler almak,
- Kulüplerin faaliyetleri
üzerinde denetim yaparak kulüp faaliyetlerinin mevzuata uygun olmasını
sağlamak,
- Kulüplerin yapacakları
faaliyetlere göre salon, ekipman, malzeme gibi mevcut imkanların paylaşımını ve
dağıtımını yapmak üzere Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ile
koordinasyonu sağlamak,
- Kulüplerin etkinlikleri ile ilgili
hazırladıkları yıllık faaliyet raporlarını incelemek ve gelecek dönemin
faaliyet programını onaylamak,
- Akademik Danışmanlar ile ilgili
çıkacak problemlere çözüm üretmek,
- Üniversite dışındaki veya
Üniversiteler arası benzer kuruluşlar ile ilişki kurmak, ortak etkinlikler için
çalışmalarda bulunmak,
- Topluluk genel kurulunun 2/3
çoğunlukla aldığı tüzük değişikliği kararını incelemek ve onaylamak Öğrenci
Kulüpleri Koordinatörünün başlıca görevleri arasında bulunur.
Öğrenci Toplulukları, faaliyetlerini aşağıdaki esaslara göre yaparlar.
- Kanuna, ahlaka ve kişilik
haklarına aykırı amaçlar güden Öğrenci Topluluğu/Kulübü kurulamaz ve etkinlikte
bulunamaz.
- Üniversite öğrenci
toplulukları/kulüpleri, çalışma ve faaliyetlerini T.C. Anayasasına, Yüksek Öğretim
Kurumları öğrenci disiplin yönetmeliğine ve yürürlükteki diğer mevzuatlara
uygun olarak yürütmek zorundadır. Topluluklar, Üniversitenin akademik ortamına
uygun düşmeyecek faaliyetlerde bulunamazlar. Çalışma ve toplantılarında amaç
dışı ve kişisel konuları görüşemez ve tartışamazlar, bu faaliyetlerde bulundukları
tespit edilen toplulukların faaliyetlerine son verilir.
- Öğrenci toplulukları her biri
ayrı konularda faaliyet gösterirler. Aynı etkinlik alanında birden fazla
topluluk/kulüp kurulamaz.
- Öğrenci toplulukları
tüzüklerinde belirlenen kendi faaliyet alanının dışına çıkamazlar ve diğer
Öğrenci topluluklarının faaliyetlerini yapamazlar. Ancak Öğrenci toplulukları
diğer kulüplerle ortak faaliyet düzenleyebilirler.
- Topluluklar/Kulüpler, bu
yönerge ve kendi tüzüklerinde belirtilen amaçlar doğrultusunda bildirdikleri
çalışma alanlarında eğitim ve öğretim yılı süresince bilimsel, sosyal,
kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler (konferans, panel, açık oturum,
söyleşi, seminer, teknik gezi, eğitim ve gelişim kursları, tiyatro, müzik,
konser, sportif organizasyonlar, çeşitli yayın faaliyetleri vb.) ile geleneksel
olarak her yıl düzenlenen Bahar Şenliği etkinlikleri çerçevesinde faaliyette
bulunurlar.
- Topluluklar, çalışmalarını
Daire Başkanlığı bünyesinde sürdürürler.
- Kulüpler, kulübün faaliyetlerinden
ve Üniversitenin kulüplere sunduğu imkânlardan daha fazla öğrencinin
yararlanmasını sağlamaya çalışmakla yükümlüdürler.
- Öğrenci toplulukları aynı
alanda faaliyet gösteren diğer üniversitelerin öğrenci toplulukları ile (yönetim
organlarının onayı ile) ortak faaliyetlerde bulunabilirler,
- Öğrenci toplulukları ticari
faaliyette bulunamaz, üyelerine maddi çıkar sağlayamazlar.
- Topluluklar, Yönetim
Kurullarının Kararları doğrultusunda ilgili koordinatörün ve Daire Başkanlığının
sorumluluğunda faaliyet gösterirler. Öğrenci toplulukları, yönetim kurullarının
bilgisi ve onayı olmadan etkinlik düzenleyemezler. Topluluk faaliyetleri,
Yönetim Kurulu Kararı ile işlerlik kazanır.
- Öğrenci Kulüpleri
düzenleyecekleri etkinlik ve çalışmalar ile ilgili olarak hazırladıkları proje dosyalarını
veya etkinlik başvuru formlarını etkinlik tarihinden en az 15 gün öncesinden Daire
Başkanlığı aracılığı ile Öğrenci Toplulukları Koordinatörüne sunmak
zorundadırlar. Bu süreyi dikkate almayan, proje dosyası veya etkinlik başvuru
formları dikkate alınmaz.
- Öğrenci Toplulukları
etkinliklerini, Danışman hocalarının bilgisi dahilinde Rektörlük, Genel Sekterlik,
fakülte dekanlıkları, yüksek okul veya enstitü müdürlüklerinin izni ile duyurabilirler.
- Bu yönergede yer almayan ve
hükme bağlanmayan hususlar hakkında karar alma ve uygulama yetkisi Topluluklar
Koordinatörüne aittir.
- Tüm Üniversite öğrencilerine
yönelik etkinliklerde Öğrenci Konseyi ile birlikte çalışılır.
TOPLULUKLARIN KAPATILMASI
- Kulüpler, Genel Kurulun
nitelikli (2/3) çoğunluğunun kararı ile kapatılabilir.
- Kulüp etkinlikleri kapsamında
kulübün, ülkenin genel ahlak kuralları ile yürürlükteki mevzuata ve Üniversitenin
kanun, yönetmelik ve yönergeleri ile öğrenci kulüpleri yönergesine aykırı
etkinliklerde bulunduğunun belirlenmesi durumunda, Topluluk Koordinatörünün
önerisi ve Rektörlük Makamının uygun görüşü ile kulüp kapatılır. Kulübün başkan
ve tüm üyeleri hakkında ayrıca Yükseköğretim Kurumu Öğrenci Disiplin
Yönetmeliği hükümleri uygulanır, gerektiğinde bu kişiler hakkında yasal işlemlere
başvurulur.
- Kapatılan veya kapatılmış
sayılan kulüplerin malvarlığı, Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığına
devredilir.
- Bir eğitim ve öğretim yılında
amacına uygun olarak en az 3 etkinlik yapmayan, Daire Başkanlığınca
düzenlenecek olan “Topluluk Tanıtım Günleri” ne katılmayan, Faaliyet geri
bildirim raporlarını 2 hafta içinde Daire Başkanlığına sunmayan, Genel kurul toplantısını belirlenen sürede yapmayan
topluluklar Daire Başkanlığının önerisi ve Topluluk Koordinatörünün Kararı ile
feshedilir.
- Üye sayısı 25’in altına düşen
topluluklar Topluluk Koordinatörünün kararı ile kapatılır.