SİİRT
ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK
KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
ÖĞRENCİ
TOPLULUKLARI/KULÜPLERİ YÖNERGESİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
AMAÇ
Madde 1- Bu yönergenin
amacı; Siirt Üniversitesi öğrencilerinin bilimsel, kültürel, sosyal ve sportif etkinliklerde
bulunmaları amacıyla oluşturulacak öğrenci topluluklarının/kulüplerinin kuruluş
ve işleyişini düzenlemektir.
KAPSAM
Madde 2- Bu yönerge, Siirt
Üniversitesi öğrencilerinin oluşturduğu veya oluşturacakları tüm toplulukları
kapsar.
DAYANAK
Madde 3- Bu yönerge, 2547
Sayılı Yükseköğretim Kanununun 46 ve 47 nci maddeleri ile 3 Şubat 1984 tarih ve
18301 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumları, Mediko-Sosyal Sağlık,
Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği hükümlerine dayanılarak
hazırlanmıştır.
TANIMLAR
Madde 4- Bu Yönergede Geçen
Kavramlardan;
a)
Üniversite : Siirt Üniversitesi’ni
b)
Rektör : Siirt Üniversitesi Rektörünü,
c)
Öğrenci Toplulukları/Kulüpleri Koordinatörü: Siirt Üniversitesi Rektörünün görevlendireceği
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ve Sorumlu Öğretim Elemanının bu yönergedeki
hükümler çerçevesinde kendisine bağlı çalışacağı Rektör Yardımcısını,
d)
Daire Başkanlığı : Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nı
e)
Öğrenci Topluluğu/Kulübü: Siirt Üniversitesi öğrencilerinin ders dışı
zamanlarda belirli bir hedef doğrultusunda eğitim, sağlık, spor, sosyal,
bilimsel ve kültürel faaliyetlerini, Siirt Üniversitesi Öğrenci
Toplulukları/Kulüpleri Yönergesi’ne göre planlı ve organize bir şekilde
gerçekleştirmek amacıyla bir araya gelerek oluşturdukları grubu,
f)
Akademik Danışman : Topluluğun/Kulübün faaliyetleri konusunda yetkin, çalışma esaslarının
hazırlanmasında yardımcı olarak faaliyetlerin yürütülmesinden sorumlu olan,
Rektör tarafından görevlendirilen Üniversitede kadrolu öğretim elemanını,
g)
Kurucu Üye : Üniversitenin fakülte veya yüksekokullarında öğrenim gören ön
lisans ve lisans öğrencilerinden topluluk kurmak üzere müracaat eden
öğrencileri,
g)
Genel Kurul : Kulübe kaydını yaptırmış tüm öğrenci üyelerden oluşan kurulu,
h)
Yönetim Kurulu : Genel Kurul tarafından gizli oy açık tasnif yöntemi ile
seçilen 5 (beş) asil ve 5 (beş) yedek üyeden oluşan kurulu,
i)
Denetleme Kurulu : Kulüp üyelerinin Genel Kurul’da kendi aralarında seçecekleri
3 (üç) asil ve 3 (üç) yedek üyeden oluşan kurulu, tanımlar.
İKİNCİ
BÖLÜM
Genel
Esaslar, Kulüplerin Kuruluş Aşamaları ve Tüzük
GENEL ESASLAR
MADDE 5- Öğrenci
Toplulukları/Kulüpleri, faaliyetlerini aşağıdaki esaslara göre yaparlar.
a) Kanuna, ahlaka ve kişilik haklarına aykırı
amaçlar güden Öğrenci Topluluğu/Kulübü kurulamaz ve etkinlikte bulunamaz.
b) Üniversite öğrenci toplulukları/kulüpleri,
çalışma ve faaliyetlerini T.C. Anayasasına, Yüksek Öğretim Kurumları öğrenci
disiplin yönetmeliğine ve yürürlükteki diğer mevzuatlara uygun olarak yürütmek
zorundadır. Topluluklar, Üniversitenin akademik ortamına uygun düşmeyecek
faaliyetlerde bulunamazlar. Çalışma ve toplantılarında amaç dışı ve kişisel konuları
görüşemez ve tartışamazlar, bu faaliyetlerde bulundukları tespit edilen
toplulukların faaliyetlerine son verilir.
c) Öğrenci toplulukları her biri ayrı
konularda faaliyet gösterirler. Aynı etkinlik alanında birden fazla
topluluk/kulüp kurulamaz.
d) Öğrenci toplulukları tüzüklerinde
belirlenen kendi faaliyet alanının dışına çıkamazlar ve diğer Öğrenci
topluluklarının faaliyetlerini yapamazlar. Ancak Öğrenci toplulukları diğer kulüplerle
ortak faaliyet düzenleyebilirler.
e) Topluluklar/Kulüpler, bu yönerge ve kendi
tüzüklerinde belirtilen amaçlar doğrultusunda bildirdikleri çalışma alanlarında
eğitim ve öğretim yılı süresince bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve
sportif etkinlikler (konferans, panel, açık oturum, söyleşi, seminer, teknik
gezi, eğitim ve gelişim kursları, tiyatro, müzik, konser, sportif organizasyonlar,
çeşitli yayın faaliyetleri vb.) ile geleneksel olarak her yıl düzenlenen Bahar
Şenliği etkinlikleri çerçevesinde faaliyette bulunurlar.
f)
Topluluklar,
çalışmalarını Daire Başkanlığı bünyesinde sürdürürler.
g) Kulüpler, kulübün faaliyetlerinden ve
Üniversitenin kulüplere sunduğu imkânlardan daha fazla öğrencinin
yararlanmasını sağlamaya çalışmakla yükümlüdürler.
h) Öğrenci toplulukları aynı alanda faaliyet
gösteren diğer üniversitelerin öğrenci toplulukları ile (yönetim organlarının
onayı ile) ortak faaliyetlerde bulunabilirler,
i) Öğrenci toplulukları ticari faaliyette
bulunamaz, üyelerine maddi çıkar sağlayamazlar.
j) Topluluklar, Yönetim Kurullarının
Kararları doğrultusunda ilgili koordinatörün ve Daire Başkanlığının
sorumluluğunda faaliyet gösterirler. Öğrenci toplulukları, yönetim kurullarının
bilgisi ve onayı olmadan etkinlik düzenleyemezler. Topluluk faaliyetleri,
Yönetim Kurulu Kararı ile işlerlik kazanır.
k) Öğrenci Kulüpleri düzenleyecekleri
etkinlik ve çalışmalar ile ilgili olarak hazırladıkları proje dosyalarını veya
etkinlik başvuru formlarını etkinlik tarihinden en az 15 gün öncesinden Daire
Başkanlığı aracılığı ile Öğrenci Toplulukları Koordinatörüne sunmak
zorundadırlar. Bu süreyi dikkate almayan, proje dosyası veya etkinlik başvuru
formları dikkate alınmaz.
l) Öğrenci Toplulukları etkinliklerini,
Danışman hocalarının bilgisi dahilinde Rektörlük, Genel Sekterlik, fakülte
dekanlıkları, yüksek okul veya enstitü müdürlüklerinin izni ile duyurabilirler.
m) Bu yönergede yer almayan ve hükme
bağlanmayan hususlar hakkında karar alma ve uygulama yetkisi Topluluklar
Koordinatörüne aittir.
n) Tüm Üniversite öğrencilerine yönelik
etkinliklerde Öğrenci Konseyi ile birlikte çalışılır.
KULÜPLERİN KURULUŞ
AŞAMALARI
Madde 6- Bir Öğrenci
Topluluğunun/kulübünün kurulabilmesi için; en az 25 (yirmibeş) Siirt Üniversitesi
öğrencisinin, Daire Başkanlığı aracılığı ile Öğrenci Toplulukları
Koordinatörüne yazılı olarak başvurması gerekir.
Başvuru
dilekçesine; kulübün amacı, etkinlik alanları, çalışma esasları ile iç
işleyişini düzenleyen ve bu
yönergeye uygun olarak hazırlanan Topluluk Tüzüğünü, geçici Yönetim Kurulu ve kurucu
üyelerin kimlik bilgileri ile belirleyecekleri akademik danışmanın yazılı
beyanı eklenir.
Sağlık
Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, dilekçe ve eklerini bu yönergeye göre
inceledikten sonra Öğrenci Kulüpleri Koordinatörüne sevk eder.
Öğrenci
Kulüpleri Koordinatörü; dilekçe, tüzük ve diğer belgeleri değerlendirerek
(gerek görürse değerlendirmenin sonucunun yazıldığı bir raporla) Rektörlüğe
sunar. Rektörlük başvuru ile ilgili cevabını, Öğrenci Kulüpleri Koordinatörü
aracılığıyla Daire Başkanlığına bildirir.
Öğrenci
toplulukları/kulüpleri Rektörün onayı ile hukuken kurulur. Sorumlu Öğretim Elemanı da bu izin
ile birlikte atanır. Rektörlük onayından geçtikten ve Sorumlu Öğretim Elemanına
Öğrenci Topluluğunun kurulmasına izin verildiğinin bildirilmesinden sonra,
Öğrenci Topluluğu etkinliklerine başlayabilir.
Rektör,
etkinlik konusunu onaylamadığı kulüplerin kuruluşuna izin vermeme hakkına sahiptir.
Öğrenci
Toplulukları/Kulüpleri, kuruluş izni tarihinden itibaren en geç 4 hafta
içerisinde ilk Genel Kurul toplantısını yapar, Yönetim ve Denetleme Kurulunu
seçer. İlk Genel Kurul, en az on beş kurucu üyenin katılımı ile
toplanır. Seçilen Topluluk Kurulları, Daire Başkanlığına
sunulur.
TÜZÜK
Madde 7- Her topluluk kendi
tüzüğünü hazırlar. Bu tüzükler çerçeve yönergeye aykırı hükümler içeremez.
Topluluk tüzüğünde;
a)
Topluluğun adı ve adresi,
b)
Topluluğun amacı ve bu amacın gerçekleştirilmesine yönelik yapılacak çalışmalar
ve etkinlik alanları,
c)
Topluluk kurucularının adı, soyadı, kayıtlı oldukları fakülte / yüksekokul,
bölüm / program, öğrenci numaraları,
ç)
Topluluğa üye olma, üyelikten çıkma ve çıkarılma koşulları,
d)
Topluluk yönetim ve denetim kurulunun başkanı ve üyelerinin seçimi, görev ve
yetkileri, yönetim kurulu asil ve yedek üye sayısı, toplanma, karar alma usul
ve şekilleri,
e)
Sponsorluk usul ve esasları,
f)
Tüzüğün ne şekilde değiştirileceği, hususlarının belirtilmesi zorunludur.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Üyelik,
Üyelikten Çıkarma, Kulüp Organları, Akademik Danışman,
Öğrenci
Toplulukları Koordinatörü
ÜYELİK
Madde 8- (a) Üniversitenin
fakülte ve yüksekokullarında, ön lisans ve lisans düzeyinde öğrenimlerini
sürdüren her öğrenci, bir veya birden fazla topluluğa üye olma hakkına sahiptir. Ancak, birden fazla topluluğun
yönetim kuruluna seçilemez ve görev alamazlar.
(b)
Öğrenciler üyelik başvurularını ilgili kulübe, eğitim-öğretim yılı içerisinde
yapar. Üyeliğe kabul konusunda, topluluğun Yönetim Kuruluna sunulacak öğrenci
belgesi üyelik için tek ve yeter şarttır. Üyelikler, mezuniyet ve ilişik kesme
durumları dışında her yıl yeniden güncellenerek devam ettirilir.
(c)
Üyeliğe kabul konusunda yönetim kurulu yetkili olup, somut bir belge ve/veya
bilgiye dayanmaksızın başvurular red edilemez.
(d)
Başvuruların, üye kayıt defterine kaydedilmesi ile üyeliğe kabul süreci
sonuçlanır.
(e)
Siirt Üniversitesi dışındaki kişiler kulübe üye olamazlar, ancak ihtiyaca göre
üniversite dışından çalıştırıcı, eğitimci vb. kişiler Kulüp Yönetim Kurulunun
teklifi ve Öğrenci Kulüpleri Koordinatörünün onayı ile görevlendirilip
çalışmalara katılabilirler.
(f)
Üyeler, Öğrenci Topluluğunun her etkinliğine katılmak hakkına sahiptir ve
Öğrenci Topluluğuna ve diğer üyelere yardım etmekle yükümlüdürler.
ÜYELİKTEN ÇIKMA VE
ÇIKARILMA
Madde 9- (a) Üyelikten
çıkarılma, kulüp yönetim kurulunun çoğunluk kararı ile gerçekleşir.
(b) Üyenin istifa dilekçesi, yönetim
kurulu tarafından karara bağlanır.
(c)
Her üye, neden göstermeksizin ve önceden bildirmeksizin üyelikten ayrılma
hakkına sahiptir.
(d)
Topluluktan ayrılmak isteyen öğrenciler, yönetim kuruluna dilekçe ile
başvurduklarında üyelikleri sona erer.
(e)
Mezun olan öğrencilerin, herhangi bir nedenle üniversiteden ilişiği kesilenlerin
veya kaydını donduranların üyelikleri kendiliğinden düşer.
(f)
Topluluk amacına aykırı hareket eden, etkinliklere katılmayan yada engelleyen
üyeler, Yönetim Kurulu kararı ile topluluktan çıkartılabilir.
KULÜP ORGANLARI
Madde 10- Öğrenci
Topluluğunun Kulüplerin zorunlu organları; Genel Kurul, Yönetim
Kurulu ve Denetim Kuruludur. Zorunlu organlar dışında, işbölümü
esasına dayalı organlar, alt birimler, kollar veya koordinatörlükler
oluşturulabilir. Ancak, Genel Kurula ait yetkiler bu birimlere devredilemez. Kurullar,
en az üye tam sayısının salt çoğunluğuyla toplanır ve katılanların salt
çoğunluğuyla karar alınır.
a)
Genel Kurul
Topluluk/Kulüp
Genel Kurulu, kayıtlı tüm üyelerden oluşur.
Toplantı
yapmak sureti ile karar alınır. Her üyenin Genel Kurulda bir oy hakkı vardır ve
oyunu bizzat kullanır
Genel
Kurul, eğitim ve öğretim yılının (akademik takvime göre) ilk dört haftası
içinde ve son dört haftasında olmak üzere yılda 2 (iki) kere, üyelerin en az
yarısından bir fazlasının katılımı ile toplanır.
Genel
Kurul, Yönetim Kurulu veya Sorumlu Öğretim Elemanının çağrısı ile toplanır.
Çağrı Genel Kurul toplantısı olarak belirlenen tarihten bir hafta önce üyelere
yazı ile bildirilerek yada Sorumlu Öğretim Elemanının onayı ile ilanen yapılabilir.
İlan kolayca görülebilecek yerlere asılır.
İlk
toplantıda çoğunluk sağlanamadığı takdirde ikinci toplantı; bir hafta sonra
çoğunluk aranmaksızın yapılır.
Genel
kurul, Akademik Danışman ile Daire Başkanlığı temsilcisinin gözetiminde, üyeler
arasından seçilen bir başkan ve iki kâtip üyeden oluşturulan Divan Heyeti
tarafından yönetilir. Genel kurulda oylamalar, yönetim ve denetim kurulu seçimi
dışında el kaldırmak suretiyle açık oy sistemiyle yapılır.
Toplantıya katılan üyelerin yarısından bir
fazla sayı ile karar alınabilir.
Sorumlu Öğretim Elemanı Genel Kurul
toplantısına katılır ancak oy hakkı yoktur. Genel Kurulda gözlemci olarak
bulunur.
Genel
Kurul Toplantılarında Daire Başkanlığı, temsilci/gözlemci bulundurmak
zorundadır.
Genel
Kurul toplantısının yapılıp yapılamadığı ve alınan kararlar, Sorumlu Öğretim
Elemanı onayı ile Daire Başkanlığı aracılığıyla Öğrenci Toplulukları
Koordinatörüne rapor halinde sunulur.
Olağanüstü
genel kurul toplantısı ise, yönetim kurulunun önerisi veya kayıtlı üyelerinin 1/3’ünün
yazılı isteği üzerine yapılır. Ancak gerekli görüldüğü durumlarda Öğrenci
Toplulukları Koordinatörü de Olağanüstü Genel Kurul toplantısına çağırabilir.
Olağanüstü
toplantılar bir hafta öncesinden ilanen duyurulur.
Genel Kurulun
Görev ve Yetkileri
a. Her akademik
yıl için Yönetim Kurulu ile Denetleme Kurullarının asil ve yedek üyelerini
gizli oy ile
seçmek,
b. Yönetim ve
Denetim Kurullarının raporlarını görüşmek, onaylamak ve Yönetim Kurulunu
ibra etmek,
c. Genel kurul
Topluluğun tüzük ve yönetmeliğini onaylamak, değişiklik önerilerini görüşüp karara bağlamak.
Öğrenim yılı başında etkinlik raporlarını onaylamak. Öğrenim yılı sonunda ise,
topluluğun dönem sonu raporunu, gelir gider çizelgesini ve Denetleme Kurulunun raporlarını
incelemek, karara bağlamak.
d. Öğrenci
Topluluğunun etkinliklerini belirlemek ve bu konuda Yönetim Kuruluna yetki vermek.
e. Yönetim
Kuruluna verilmemiş diğer görevleri yerine getirmek.
b)
Yönetim Kurulu:
- Her akademik
yılın ilk Genel Kurul toplantısında, Genel Kurul tarafından üyeler içerisinden
oy çokluğu ile seçilen bir başkan, bir başkan yardımcısı, bir sekreter ve iki
üye olmak üzere toplam beş asil üyeden oluşur. Asil üye sayısı kadar da (5)
yedek üye seçilir.
- Yönetim kurulu 1
yıl için seçilir.
- Yönetim kurulu
seçimi için önce adaylar belirlenir, daha sonra her genel kurul üyesi 5 asil yönetim kurulu
üyesinin adlarını ve soyadlarını yazdığı mühürlü oy pusulasını sandığa atarak
gizli oy kullanır. Oyların tasnifi alenidir. En çok oy alan adaydan başlayarak
5 asil üye, daha sonra ise 5 yedek üye tespit edilir. Eğer yedek üyelerin
tamamlanması için yeterli aday mevcut değil ise eksik kalan yedek üyeler için
aynı seçim süreci tekrar edilir.
- Daha sonra
Yönetim Kurulu, ilk toplantısında asil üyeler arasından; Başkan, Başkan Yardımcısı
ve Topluluk Sekreterini seçer. Seçimler alacakları karara göre gizli veya açık
yapılabilir.
- Herhangi bir
disiplin cezası almamış ve ilgili bölüm veya programın öngördüğü normal eğitim ve
öğretim süresini aşmamış her öğrenci yönetim kurulu üyeliği için aday olabilir.
Herhangi bir disiplin cezası alan öğrencinin yönetim kurulu üyeliği düşer.
-Başkan;
topluluğun her türlü karar ve yürütme işinden sorumludur. Topluluk başkanı en
fazla iki kez seçilebilir. Başkan Yardımcısı Başkanın bulunmadığı durumlarda Yönetim
Kurulu’na başkanlık eder.
Topluluk sekreteri ise, Genel üye toplantısı ve Yönetim Kurulu toplantısında
rapor tutar, alınan kararları hazırladığı raporları tüm üyelere bildirir, basın
yayın ile iletişimi sağlar. Ayrıca üye kayıt, karar ve gelen-giden evrak
defterlerini tutar, seçim sonuçlarını bir hafta içinde tutanakla birlikte
Akademik Danışmana iletir.
- Bir öğrenci,
birden fazla Öğrenci Topluluğunda Yönetim Kurulu üyesi olamaz.
Yönetim Kurulunun
Görev ve Yetkileri
a. Yönetim Kurulu
Topluluğun tüm parasal işlerini yürütmek, evrak ve kayıtları usulüne uygun ve
düzenli olarak tutmak.
b. Genel Kurulu
toplantıya çağırmak.
c. Genel Kurul
toplantılarının gün, saat ve yerini belirlemek, toplantı kararlarını Karar
Defterine işlemek ve Akademik Danışmanın üst yazısı ekinde Daire Başkanlığına
iletmek.
d. Genel Kurulda
alınan kararları üyelere ve ilgili birimlere duyurmak ve bunları uygulamak.
e. Yeni üye
kabulü, üyeliklerin güncellenmesi ve üyelikten çıkarılma işlemlerini yürütmek,
f. Kulübün gelir
ve gider hesaplarına ilişkin işlemleri yapmak, gelecek döneme ait bütçeyi hazırlayarak
Genel Kurula sunmak,
g. Koordinatörün
sorumluluğunda topluluk faaliyetlerinin amacına uygun olarak gerçekleştirilmesini
sağlamak,
h. Kulüplerle
ilgili Daire Başkanlığı tarafından onaylanan tüm defterleri tutmak,
i. Sorumlu Öğretim
Elemanı ile koordinasyonu gerçekleştirmek.
j. Kulüp
işleyişinde akademik danışmanın yavaşlatıcı olması durumunda Öğrenci Kulüpleri Koordinatörünü
bilgilendirmek,
k. Topluluğun
yapacağı etkinlikler için, Akademik Danışmanının onayı ve Başkanın yazılı başvurusu
ile Rektörlükten izin almak.
l. Topluluğun
kullanımına tahsis edilmiş mekân, alan, saha, salon ve tesisler ile araç ve gereçlerin
amacına uygun olarak kullanılmasından ve denetlenmesinden sorumlu olmak.
m. Topluluklar
kullanacakları yerler için Rektörlükten izin alırlar. Ancak bu yerlerin
topluluk amaçlarına uygun
olarak kullanımından ve denetlenmesinden Yönetim Kurulları sorumludur.
n. Yönetim Kurulu
değişikliği söz konusu olduğunda, Divan Heyeti huzurunda genel kurul tarafından seçilen
yeni yönetim kuruluna defterleri devretmek.
c) Denetleme
Kurulu:
- Denetleme
Kurulu, her akademik yılın ilk Genel Kurul toplantısında Genel Kurul tarafından
gizli oy, açık tasnif ile seçilen üç asıl ve üç yedek üyeden oluşur.
- Denetleme
Kurulu, kulübün evrak, defter ve demirbaşlarını, harcama ve faaliyetlerini
denetler. Denetleme raporu hazırlar ve Genel Kurula sunar.
- Topluluğun bütçe
ve hesap işlemleri ile ilgili defter ve belgeleri her öğrenim dönemi sonunda inceler,
sonuç ve önerilerini topluluk Yönetim Kuruluna bir raporla bildirir.
- Topluluk Yönetim
Kurulu tarafından düzenlenen bir sonraki öğrenim dönemine ilişkin programın ve
bütçenin görüşüleceği toplantıda hazır bulunarak önerilerini bildirir.
- Satın alınan
eşyanın Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Taşınır Kayıt Kontrol
Yetkilisi’ne kaydettirilmesini sağlar.
AKADEMİK DANIŞMAN
VE GÖREVLERİ
Madde 11- Her kulüp, kuruluş
müracaatında, akademik danışmanlığını üstlenecek bir öğretim elemanı adı bildirir.
Akademik Danışman, (önerilen bu isim de dikkate alınarak) Üniversite öğretim elemanları
arasından Rektörlükçe belirlenir.
Akademik
danışman, kulübün her türlü faaliyetine katılmak, görüş belirtmek ve lüzumu halinde
uyarılarda bulunmak haklarına sahiptir.
Akademik danışman, kulübün kurullarına üye
seçimi ile kurul içindeki seçimlerin usulüne uygun yapılmasından sorumludur.
Genel
Kurul toplantıları, Akademik danışmanın katılımı ile yapılır.
Akademik
Danışmanın Görevleri;
a)
Yönergenin amacının gerçekleşmesini sağlayacak biçimde, kurulacak olan öğrenci topluluklarıyla
ilgili tüzük ve çalışma programlarının hazırlanmasına yardımcı olur.
b)
Yönergede belirtilen genel ilkeler çerçevesinde, topluluk çalışmalarını
denetler ve bunların yürütülmesine yardımcı olur.
c)
Topluluğun ihtiyaçlarına göre bütçe hazırlığına yardımcı olur, Üniversitenin
para, araç gereç ve diğer imkanlarından yararlanmaları için gerekli yönetimsel
girişimlerde bulunur.
d)
Yönetim Kurulunun çalışmalarını ve karar defteri tutmasını denetlerler.
e)
Rektörlük veya Topluluk Koordinatörü tarafından düzenlenecek, Akademik
Danışman Toplantılarına katılarak topluluklar arasında anlayış ve
işbirliğinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesine katkıda bulunur.
f)
Kulübün bütün faaliyetlerinde danışmanlık görevi yapar, kulübün Sağlık Kültür
ve Spor Daire Başkanlığı ve Öğrenci Kulüpleri Koordinatörü ile koordinasyonunu sağlar.
g)
Kulüp çalışmalarını izler ve yürütülmesine yardımcı olur.
h)
Kulübün faaliyetlerinde danışmanlık görevi yapar.
ÖĞRENCİ KULÜPLERİ
KOORDİNATÖRÜ
Madde 12- Öğrenci Kulüpleri
Koordinatörü, tüm öğrenci topluluklarından sorumlu ve Rektör tarafından
görevlendirilen Rektör Yardımcısını tanımlar.
Öğrenci Kulüpleri
Koordinatörü, öğrenci topluluklarıyla yılda en az bir kez toplanır. Öğrenci
etkinliklerinin;
a)
2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’na, Siirt Üniversitesi Öğrenci Kulüpleri Yönergesi’ne
uygun planlanıp yürütülmesini sağlamak,
b)
Kulüplerin kuruluş aşamalarında denetleyici ve yönlendirici olmak, kulüp başvurularının
yasa ve usule uygun olup olmadığını incelemek ve bu hususta hazırlayacağı
raporu Rektörlüğe sunmak,
c)
Kulüplerin verimli ve sağlıklı çalışmalarını sağlamak için tedbirler almak,
d)
Kulüplerin faaliyetleri üzerinde denetim yaparak kulüp faaliyetlerinin mevzuata
uygun olmasını sağlamak,
e)
Kulüplerin yapacakları faaliyetlere göre salon, ekipman, malzeme gibi mevcut imkanların
paylaşımını ve dağıtımını yapmak üzere Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
ile koordinasyonu sağlamak,
f)
Kulüplerin etkinlikleri ile ilgili hazırladıkları yıllık faaliyet raporlarını
incelemek ve gelecek dönemin faaliyet programını onaylamak,
g)
Akademik Danışmanlar ile ilgili çıkacak problemlere çözüm üretmek,
h)
Üniversite dışındaki veya Üniversiteler arası benzer kuruluşlar ile ilişki
kurmak, ortak etkinlikler için çalışmalarda bulunmak,
i)
Topluluk genel kurulunun 2/3 çoğunlukla aldığı tüzük değişikliği kararını
incelemek ve onaylamak Öğrenci Kulüpleri Koordinatörünün başlıca görevleri
arasında bulunur.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Evrak
ve Kayıtlar, Disiplin, Dağılmış Sayılma
ve
Kulüplerin Kapatılması
EVRAK VE KAYITLAR:
Madde – 13 Aşağıdaki
evrakların her öğrenci topluluğunda bulundurulması ve her akademik yıl başında
Daire Başkanlığı’na incelenmek ve yıllık açılışları yapılmak üzere getirilmesi
zorunludur.
a) Üye Kayıt
defteri: Bu
deftere üyelerin adları, okul, sınıf ve bölümleri, adres ve iletişim bilgileri kaydedilir
ve üye tarafından imzalanır.Üye kayıtları topluluk web sayfasında da tutulur.
Bu kayıtların doğru olarak tutulmasından topluluk başkanı sorumludur.
b) Karar Defteri: Yönetim kurulu
tarafından alınan kararlar, karar defterlerine yazılır.
c) Genel Kurul
Tutanakları: Genel
Kurul toplantılarında yapılan işlemler ve alınan kararlar
tutanaklara
bağlanır.
d) Demirbaş
Defteri: Topluluğun
kullanması için verilmiş olan demirbaş eşyalar ile topluluk tarafından alınan
veya topluluğun bağış ve sair yollarla edindiği demirbaşlar bu deftere
kaydedilir.
f) Gelir-Gider Defteri:
Öğrenci
topluluklarının gelirleri ve giderleri bu deftere kaydedilir.
g) Gelen-Giden
Evrak Defteri: Topluluğun
yazışmaları bu defterlere kaydedilir.
h) Makbuz ve
Alındı Belgeleri: Topluluk
tüm gelir ve giderlerini belge karşılığında yapmak zorundadır. İlgili
gelir ve giderlerin yönetim kurulu tarafından karara bağlanıp kayda
geçirilmesi, gelir gider defterine işlenmesi, makbuz, fiş, fatura v.b. araçlar
ile belgelenmesi zorunludur.
ı) Zimmet Defteri:
Gelen-giden
evraklara ilişkin yapılan evrak sirkülasyonunun bilgilerinin yer aldığı, teslim
alan/edilen kişilerin imza ve tarihlerinin bulunduğu defterlerdir.
Bu defter ve
belgeler; Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı tarafından topluluklara kuruluş
onayından sonra tasdikli olarak verilir. Her eğitim-öğretim yılı başlangıcında
belirlenen süre sonuna kadar, Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığının
kontrolüne sunulur. Aksi halde; Daire Başkanlığı tarafından, topluluğun feshi
için Topluluk Koordinatörüne öneride bulunulur. Öğrenci Toplulukları koordinatörü,
gerekli gördüğü takdirde topluluğun feshine karar verebilir.
DİSİPLİN
Madde – 14 Topluluk
etkinlikleri kapsamında, topluluğun amaçlarına, üniversitenin hedef ve ilkelerine ters
düşen ya da Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine aykırı
tutum ve davranışlarda bulunan öğrenciler hakkında topluluk Akademik Danışmanın
veya Daire Başkanlığının önerisi Topluluk Koordinatörünün kararı ile öğrenci
disiplin yönetmeliği uyarınca işlem yapılır.
Etkinliklerini
gerçekleştirmek üzere topluluklara tahsis edilen mekân, tesis, saha, alan, araç
ve gereçlerin
amaçlarının dışında kullanıldığı tespit edilenler ile kamu malına zarar
verenler hakkında Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği
hükümleri ve diğer cezai müeyyideler uygulanır.
Topluluklarla
ilgili her türlü uyuşmazlıklar Topluluklar Koordinatörünce karara bağlanır.
DAĞILMIŞ SAYILMA
Madde 15- İlk Genel Kurul
toplantısının yapılamamış, öğretim yılında toplanması gereken Olağan Genel
Kurulun toplanamamış ve Yönetim Kurulunun oluşturulamamış olması halinde,
Öğrenci Topluluğu dağılmış sayılır.
Olağanüstü Genel
Kurul toplantısının yapılamamış olması dağılma nedeni değildir.
Öğrenci
Toplulukları Koordinatörü, her yarıyıl başında Daire Başkanlığı veya Sorumlu
Öğretim Elemanının vereceği rapora göre Öğrenci Topluluğunun dağılıp
dağılmadığını belirler.
KULÜPLERİN
KAPATILMASI
MADDE 16- a)Kulüpler, Genel Kurulun nitelikli (2/3)
çoğunluğunun kararı ile kapatılabilir.
b)
Kulüp etkinlikleri kapsamında kulübün, ülkenin genel ahlak kuralları ile
yürürlükteki mevzuata ve Üniversitenin kanun, yönetmelik ve yönergeleri ile
öğrenci kulüpleri yönergesine aykırı etkinliklerde bulunduğunun belirlenmesi
durumunda, Topluluk Koordinatörünün önerisi ve Rektörlük Makamının uygun görüşü
ile kulüp kapatılır. Kulübün başkan ve tüm üyeleri hakkında ayrıca
Yükseköğretim Kurumu Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır,
gerektiğinde bu kişiler hakkında yasal işlemlere başvurulur.
c)Kapatılan
veya kapatılmış sayılan kulüplerin malvarlığı, Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığına
devredilir.
d)Bir
eğitim ve öğretim yılında amacına uygun olarak en az 3 etkinlik yapmayan, Daire
Başkanlığınca düzenlenecek olan “Topluluk Tanıtım Günleri” ne katılmayan,
Faaliyet geri bildirim raporlarını 2 hafta içinde Daire Başkanlığına sunmayan, Genel kurul
toplantısını belirlenen sürede yapmayan topluluklar Daire Başkanlığının önerisi
ve Topluluk Koordinatörünün Kararı ile feshedilir.
e)Üye
sayısı 25’in altına düşen topluluklar Topluluk Koordinatörünün kararı ile
kapatılır.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Mali
Hükümler ve Sponsorluk
MALÎ
ESASLAR
Madde –17 Toplulukların
gelirleri, Üniversiteden topluluğa ayrılabilecek bütçe, bağış, yardımlar, gösteri,
konser gibi etkinliklerden elde edilen gelirlerden oluşur.
Kulüplerin giderleri,
demirbaş, araç-gereç ve her türlü sarf malzemeleri ile faaliyetlerin
gerektirdiği diğer tüm giderlerdir.
Kulübün parasal
ihtiyaç veya giderleri, imkanlar ölçüsünde Daire Başkanlığı tarafından
karşılanır. Kulüpler, Daire Başkanlığı tarafından bastırılan ve kendilerine
zimmetle teslim edilen gelir makbuzları karşılığında aidat, bağış vs. gelir
toplayabilirler.
Toplulukların
aktivitelerden elde edeceği gelirler, bağışlar ve sponsorluk anlaşmalarından
sağlanacak mali destekler, Akademik Danışman nezdinde topluluk adına açılacak
hesaba yatırılarak takibi yapılır. Gelirlerin kullanılmayan bölümü topluluk
hesaplarında tutulur ve gerektiğinde kullanılır. Üniversitenin tüm birimleri
kulüplere fiziki alan sağlanması konusunda imkanları ölçüsünde yardımcı olurlar.
Öğrenci
Topluluklarının Gelir Kaynakları( Öğrenci Toplulukları temin ettikleri tüm
gelirler için, Gelir makbuzu keser ve kaydını (topluluk sekreteri marifeti ile)
tutar.
SPONSORLUK
Madde 18- Topluluklar,
etkinliklerine mali kaynak sağlayabilmek amacıyla çeşitli özel müteşebbisler
ile kamu kurum ve kuruluşlarından sponsorluk desteği alabilirler.
Sponsorluk hizmeti
almadan önce yapılacak işbirliğinin ve sağlanacak desteğin içeriği hakkında topluluk
yönetim kurulu, Akademik Danışman ve Daire Başkanlığından izin alır.
Sponsorluk desteği
alınacak kuruluşların yaptıkları etkinlikler ve tanıtım çalışmaları
yürürlükteki yasal mevzuata uygun olmalıdır.
Sponsorluk
anlaşmaları, üniversiteye yasal ve mali sorumluluk yükleyecek nitelikte olamaz.
Yönergenin ilkeler kısmında belirtilen genel kurallara uygun olmayan içerikte
faaliyetlerde bulunan, alkollü içecek, tütün ürün ve mamulleri üreten ve
pazarlayan kurum, kuruluş ve şirketlerin sponsorluk önerileri kabul edilmez.
ALTINCI
BÖLÜM
Geçici
Maddeler, Yürürlük ve Yürütme
GEÇİCİ MADDELER
Geçici Madde – 1 İş bu Yönergenin
Üniversite Senatosu’nun kabulünden önce Üniversitede halen faaliyette bulunan
topluluklar faaliyetlerini bu yönerge esaslarına göre düzenlerler ve belirtilen
sorumlulukları yerine getirirler.
YÜRÜRLÜK
Madde – 19 Siirt Üniversitesi
Senatosunun 27.05.2009 tarih ve 2009/3 sayılı toplantısında alınan 08 sayılı
Karar ile kabul edilen Siirt Üniversitesi Öğrenci Toplulukları Yönergesi
yürürlükten kaldırılmıştır.
Madde – 20 Bu yönerge, Siirt
Üniversitesi Senatosunda kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer.
YÜRÜTME
Madde – 25 Bu yönerge
hükümlerini, Siirt Üniversitesi Rektörü yürütür.
Bu yönerge Siirt
Üniversitesinin 27/11/2012 tarih ve 2012/16 Sayılı toplantısında alınan 03 Sayılı kararı ile
kabul edilmiştir.