Etkinlikler

Yönerge


SİİRT ÜNİVERSİTESİ

SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI

ÖĞRENCİ TOPLULUKLARI/KULÜPLERİ YÖNERGESİ

 

 

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

 

AMAÇ

Madde 1- Bu yönergenin amacı; Siirt Üniversitesi öğrencilerinin bilimsel, kültürel, sosyal ve sportif etkinliklerde bulunmaları amacıyla oluşturulacak öğrenci topluluklarının/kulüplerinin kuruluş ve işleyişini düzenlemektir.

 

KAPSAM

Madde 2- Bu yönerge, Siirt Üniversitesi öğrencilerinin oluşturduğu veya oluşturacakları tüm toplulukları kapsar.

 

DAYANAK

Madde 3- Bu yönerge, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun 46 ve 47 nci maddeleri ile 3 Şubat 1984 tarih ve 18301 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumları, Mediko-Sosyal Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

TANIMLAR

Madde 4- Bu Yönergede Geçen Kavramlardan;

a) Üniversite : Siirt Üniversitesi’ni

b) Rektör : Siirt Üniversitesi Rektörünü,

c) Öğrenci Toplulukları/Kulüpleri Koordinatörü: Siirt Üniversitesi Rektörünün görevlendireceği Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ve Sorumlu Öğretim Elemanının bu yönergedeki hükümler çerçevesinde kendisine bağlı çalışacağı Rektör Yardımcısını,

d) Daire Başkanlığı : Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nı

e) Öğrenci Topluluğu/Kulübü: Siirt Üniversitesi öğrencilerinin ders dışı zamanlarda belirli bir hedef doğrultusunda eğitim, sağlık, spor, sosyal, bilimsel ve kültürel faaliyetlerini, Siirt Üniversitesi Öğrenci Toplulukları/Kulüpleri Yönergesi’ne göre planlı ve organize bir şekilde gerçekleştirmek amacıyla bir araya gelerek oluşturdukları grubu,

f) Akademik Danışman : Topluluğun/Kulübün faaliyetleri konusunda yetkin, çalışma esaslarının hazırlanmasında yardımcı olarak faaliyetlerin yürütülmesinden sorumlu olan, Rektör tarafından görevlendirilen Üniversitede kadrolu öğretim elemanını,

g) Kurucu Üye : Üniversitenin fakülte veya yüksekokullarında öğrenim gören ön lisans ve lisans öğrencilerinden topluluk kurmak üzere müracaat eden öğrencileri,

g) Genel Kurul : Kulübe kaydını yaptırmış tüm öğrenci üyelerden oluşan kurulu,

h) Yönetim Kurulu : Genel Kurul tarafından gizli oy açık tasnif yöntemi ile seçilen 5 (beş) asil ve 5 (beş) yedek üyeden oluşan kurulu,

i) Denetleme Kurulu : Kulüp üyelerinin Genel Kurul’da kendi aralarında seçecekleri 3 (üç) asil ve 3 (üç) yedek üyeden oluşan kurulu, tanımlar.

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

Genel Esaslar, Kulüplerin Kuruluş Aşamaları ve Tüzük

 

GENEL ESASLAR

MADDE 5- Öğrenci Toplulukları/Kulüpleri, faaliyetlerini aşağıdaki esaslara göre yaparlar.

a) Kanuna, ahlaka ve kişilik haklarına aykırı amaçlar güden Öğrenci Topluluğu/Kulübü kurulamaz ve etkinlikte bulunamaz.

b) Üniversite öğrenci toplulukları/kulüpleri, çalışma ve faaliyetlerini T.C. Anayasasına, Yüksek Öğretim Kurumları öğrenci disiplin yönetmeliğine ve yürürlükteki diğer mevzuatlara uygun olarak yürütmek zorundadır. Topluluklar, Üniversitenin akademik ortamına uygun düşmeyecek faaliyetlerde bulunamazlar. Çalışma ve toplantılarında amaç dışı ve kişisel konuları görüşemez ve tartışamazlar, bu faaliyetlerde bulundukları tespit edilen toplulukların faaliyetlerine son verilir.

c) Öğrenci toplulukları her biri ayrı konularda faaliyet gösterirler. Aynı etkinlik alanında birden fazla topluluk/kulüp kurulamaz.

d) Öğrenci toplulukları tüzüklerinde belirlenen kendi faaliyet alanının dışına çıkamazlar ve diğer Öğrenci topluluklarının faaliyetlerini yapamazlar. Ancak Öğrenci toplulukları diğer kulüplerle ortak faaliyet düzenleyebilirler.

e) Topluluklar/Kulüpler, bu yönerge ve kendi tüzüklerinde belirtilen amaçlar doğrultusunda bildirdikleri çalışma alanlarında eğitim ve öğretim yılı süresince bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler (konferans, panel, açık oturum, söyleşi, seminer, teknik gezi, eğitim ve gelişim kursları, tiyatro, müzik, konser, sportif organizasyonlar, çeşitli yayın faaliyetleri vb.) ile geleneksel olarak her yıl düzenlenen Bahar Şenliği etkinlikleri çerçevesinde faaliyette bulunurlar.

f) Topluluklar, çalışmalarını Daire Başkanlığı bünyesinde sürdürürler.

g) Kulüpler, kulübün faaliyetlerinden ve Üniversitenin kulüplere sunduğu imkânlardan daha fazla öğrencinin yararlanmasını sağlamaya çalışmakla yükümlüdürler.

h) Öğrenci toplulukları aynı alanda faaliyet gösteren diğer üniversitelerin öğrenci toplulukları ile (yönetim organlarının onayı ile) ortak faaliyetlerde bulunabilirler,

i) Öğrenci toplulukları ticari faaliyette bulunamaz, üyelerine maddi çıkar sağlayamazlar.

j) Topluluklar, Yönetim Kurullarının Kararları doğrultusunda ilgili koordinatörün ve Daire Başkanlığının sorumluluğunda faaliyet gösterirler. Öğrenci toplulukları, yönetim kurullarının bilgisi ve onayı olmadan etkinlik düzenleyemezler. Topluluk faaliyetleri, Yönetim Kurulu Kararı ile işlerlik kazanır.

k) Öğrenci Kulüpleri düzenleyecekleri etkinlik ve çalışmalar ile ilgili olarak hazırladıkları proje dosyalarını veya etkinlik başvuru formlarını etkinlik tarihinden en az 15 gün öncesinden Daire Başkanlığı aracılığı ile Öğrenci Toplulukları Koordinatörüne sunmak zorundadırlar. Bu süreyi dikkate almayan, proje dosyası veya etkinlik başvuru formları dikkate alınmaz.

l) Öğrenci Toplulukları etkinliklerini, Danışman hocalarının bilgisi dahilinde Rektörlük, Genel Sekterlik, fakülte dekanlıkları, yüksek okul veya enstitü müdürlüklerinin izni ile duyurabilirler.

m) Bu yönergede yer almayan ve hükme bağlanmayan hususlar hakkında karar alma ve uygulama yetkisi Topluluklar Koordinatörüne aittir.

n) Tüm Üniversite öğrencilerine yönelik etkinliklerde Öğrenci Konseyi ile birlikte çalışılır.

 

 

 

KULÜPLERİN KURULUŞ AŞAMALARI

Madde 6- Bir Öğrenci Topluluğunun/kulübünün kurulabilmesi için; en az 25 (yirmibeş) Siirt Üniversitesi öğrencisinin, Daire Başkanlığı aracılığı ile Öğrenci Toplulukları Koordinatörüne yazılı olarak başvurması gerekir.

Başvuru dilekçesine; kulübün amacı, etkinlik alanları, çalışma esasları ile iç işleyişini düzenleyen ve bu yönergeye uygun olarak hazırlanan Topluluk Tüzüğünü, geçici Yönetim Kurulu ve kurucu üyelerin kimlik bilgileri ile belirleyecekleri akademik danışmanın yazılı beyanı eklenir.

Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, dilekçe ve eklerini bu yönergeye göre inceledikten sonra Öğrenci Kulüpleri Koordinatörüne sevk eder.

Öğrenci Kulüpleri Koordinatörü; dilekçe, tüzük ve diğer belgeleri değerlendirerek (gerek görürse değerlendirmenin sonucunun yazıldığı bir raporla) Rektörlüğe sunar. Rektörlük başvuru ile ilgili cevabını, Öğrenci Kulüpleri Koordinatörü aracılığıyla Daire Başkanlığına bildirir.

Öğrenci toplulukları/kulüpleri Rektörün onayı ile hukuken kurulur. Sorumlu Öğretim Elemanı da bu izin ile birlikte atanır. Rektörlük onayından geçtikten ve Sorumlu Öğretim Elemanına Öğrenci Topluluğunun kurulmasına izin verildiğinin bildirilmesinden sonra, Öğrenci Topluluğu etkinliklerine başlayabilir.

Rektör, etkinlik konusunu onaylamadığı kulüplerin kuruluşuna izin vermeme hakkına sahiptir.

Öğrenci Toplulukları/Kulüpleri, kuruluş izni tarihinden itibaren en geç 4 hafta içerisinde ilk Genel Kurul toplantısını yapar, Yönetim ve Denetleme Kurulunu seçer. İlk Genel Kurul, en az on beş kurucu üyenin katılımı ile toplanır. Seçilen Topluluk Kurulları, Daire Başkanlığına sunulur.

 

TÜZÜK

Madde 7- Her topluluk kendi tüzüğünü hazırlar. Bu tüzükler çerçeve yönergeye aykırı hükümler içeremez. Topluluk tüzüğünde;

a) Topluluğun adı ve adresi,

b) Topluluğun amacı ve bu amacın gerçekleştirilmesine yönelik yapılacak çalışmalar ve etkinlik alanları,

c) Topluluk kurucularının adı, soyadı, kayıtlı oldukları fakülte / yüksekokul, bölüm / program, öğrenci numaraları,

ç) Topluluğa üye olma, üyelikten çıkma ve çıkarılma koşulları,

d) Topluluk yönetim ve denetim kurulunun başkanı ve üyelerinin seçimi, görev ve yetkileri, yönetim kurulu asil ve yedek üye sayısı, toplanma, karar alma usul ve şekilleri,

e) Sponsorluk usul ve esasları,

f) Tüzüğün ne şekilde değiştirileceği, hususlarının belirtilmesi zorunludur.

 

 

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Üyelik, Üyelikten Çıkarma, Kulüp Organları, Akademik Danışman,

Öğrenci Toplulukları Koordinatörü

 

ÜYELİK

Madde 8- (a) Üniversitenin fakülte ve yüksekokullarında, ön lisans ve lisans düzeyinde öğrenimlerini sürdüren her öğrenci, bir veya birden fazla topluluğa üye olma hakkına sahiptir. Ancak, birden fazla topluluğun yönetim kuruluna seçilemez ve görev alamazlar.

(b) Öğrenciler üyelik başvurularını ilgili kulübe, eğitim-öğretim yılı içerisinde yapar. Üyeliğe kabul konusunda, topluluğun Yönetim Kuruluna sunulacak öğrenci belgesi üyelik için tek ve yeter şarttır. Üyelikler, mezuniyet ve ilişik kesme durumları dışında her yıl yeniden güncellenerek devam ettirilir.

(c) Üyeliğe kabul konusunda yönetim kurulu yetkili olup, somut bir belge ve/veya bilgiye dayanmaksızın başvurular red edilemez.

(d) Başvuruların, üye kayıt defterine kaydedilmesi ile üyeliğe kabul süreci sonuçlanır.

(e) Siirt Üniversitesi dışındaki kişiler kulübe üye olamazlar, ancak ihtiyaca göre üniversite dışından çalıştırıcı, eğitimci vb. kişiler Kulüp Yönetim Kurulunun teklifi ve Öğrenci Kulüpleri Koordinatörünün onayı ile görevlendirilip çalışmalara katılabilirler.

(f) Üyeler, Öğrenci Topluluğunun her etkinliğine katılmak hakkına sahiptir ve Öğrenci Topluluğuna ve diğer üyelere yardım etmekle yükümlüdürler.

 

ÜYELİKTEN ÇIKMA VE ÇIKARILMA

Madde 9- (a) Üyelikten çıkarılma, kulüp yönetim kurulunun çoğunluk kararı ile gerçekleşir.

(b) Üyenin istifa dilekçesi, yönetim kurulu tarafından karara bağlanır.

(c) Her üye, neden göstermeksizin ve önceden bildirmeksizin üyelikten ayrılma hakkına sahiptir.

(d) Topluluktan ayrılmak isteyen öğrenciler, yönetim kuruluna dilekçe ile başvurduklarında üyelikleri sona erer.

(e) Mezun olan öğrencilerin, herhangi bir nedenle üniversiteden ilişiği kesilenlerin veya kaydını donduranların üyelikleri kendiliğinden düşer.

(f) Topluluk amacına aykırı hareket eden, etkinliklere katılmayan yada engelleyen üyeler, Yönetim Kurulu kararı ile topluluktan çıkartılabilir.

 

KULÜP ORGANLARI

Madde 10- Öğrenci Topluluğunun Kulüplerin zorunlu organları; Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve Denetim Kuruludur. Zorunlu organlar dışında, işbölümü esasına dayalı organlar, alt birimler, kollar veya koordinatörlükler oluşturulabilir. Ancak, Genel Kurula ait yetkiler bu birimlere devredilemez. Kurullar, en az üye tam sayısının salt çoğunluğuyla toplanır ve katılanların salt çoğunluğuyla karar alınır.

a) Genel Kurul

Topluluk/Kulüp Genel Kurulu, kayıtlı tüm üyelerden oluşur.

Toplantı yapmak sureti ile karar alınır. Her üyenin Genel Kurulda bir oy hakkı vardır ve oyunu bizzat kullanır

Genel Kurul, eğitim ve öğretim yılının (akademik takvime göre) ilk dört haftası içinde ve son dört haftasında olmak üzere yılda 2 (iki) kere, üyelerin en az yarısından bir fazlasının katılımı ile toplanır.

Genel Kurul, Yönetim Kurulu veya Sorumlu Öğretim Elemanının çağrısı ile toplanır. Çağrı Genel Kurul toplantısı olarak belirlenen tarihten bir hafta önce üyelere yazı ile bildirilerek yada Sorumlu Öğretim Elemanının onayı ile ilanen yapılabilir. İlan kolayca görülebilecek yerlere asılır.

İlk toplantıda çoğunluk sağlanamadığı takdirde ikinci toplantı; bir hafta sonra çoğunluk aranmaksızın yapılır.

Genel kurul, Akademik Danışman ile Daire Başkanlığı temsilcisinin gözetiminde, üyeler arasından seçilen bir başkan ve iki kâtip üyeden oluşturulan Divan Heyeti tarafından yönetilir. Genel kurulda oylamalar, yönetim ve denetim kurulu seçimi dışında el kaldırmak suretiyle açık oy sistemiyle yapılır.

 Toplantıya katılan üyelerin yarısından bir fazla sayı ile karar alınabilir.

 Sorumlu Öğretim Elemanı Genel Kurul toplantısına katılır ancak oy hakkı yoktur. Genel Kurulda gözlemci olarak bulunur.

Genel Kurul Toplantılarında Daire Başkanlığı, temsilci/gözlemci bulundurmak zorundadır.

Genel Kurul toplantısının yapılıp yapılamadığı ve alınan kararlar, Sorumlu Öğretim Elemanı onayı ile Daire Başkanlığı aracılığıyla Öğrenci Toplulukları Koordinatörüne rapor halinde sunulur.

Olağanüstü genel kurul toplantısı ise, yönetim kurulunun önerisi veya kayıtlı üyelerinin 1/3’ünün yazılı isteği üzerine yapılır. Ancak gerekli görüldüğü durumlarda Öğrenci Toplulukları Koordinatörü de Olağanüstü Genel Kurul toplantısına çağırabilir.

Olağanüstü toplantılar bir hafta öncesinden ilanen duyurulur.

Genel Kurulun Görev ve Yetkileri

a. Her akademik yıl için Yönetim Kurulu ile Denetleme Kurullarının asil ve yedek üyelerini

gizli oy ile seçmek,

b. Yönetim ve Denetim Kurullarının raporlarını görüşmek, onaylamak ve Yönetim Kurulunu

ibra etmek,

c. Genel kurul Topluluğun tüzük ve yönetmeliğini onaylamak, değişiklik önerilerini görüşüp karara bağlamak. Öğrenim yılı başında etkinlik raporlarını onaylamak. Öğrenim yılı sonunda ise, topluluğun dönem sonu raporunu, gelir gider çizelgesini ve Denetleme Kurulunun raporlarını incelemek, karara bağlamak.

d. Öğrenci Topluluğunun etkinliklerini belirlemek ve bu konuda Yönetim Kuruluna yetki vermek.

e. Yönetim Kuruluna verilmemiş diğer görevleri yerine getirmek.

b) Yönetim Kurulu:

- Her akademik yılın ilk Genel Kurul toplantısında, Genel Kurul tarafından üyeler içerisinden oy çokluğu ile seçilen bir başkan, bir başkan yardımcısı, bir sekreter ve iki üye olmak üzere toplam beş asil üyeden oluşur. Asil üye sayısı kadar da (5) yedek üye seçilir.

- Yönetim kurulu 1 yıl için seçilir.

- Yönetim kurulu seçimi için önce adaylar belirlenir, daha sonra her genel kurul üyesi 5 asil yönetim kurulu üyesinin adlarını ve soyadlarını yazdığı mühürlü oy pusulasını sandığa atarak gizli oy kullanır. Oyların tasnifi alenidir. En çok oy alan adaydan başlayarak 5 asil üye, daha sonra ise 5 yedek üye tespit edilir. Eğer yedek üyelerin tamamlanması için yeterli aday mevcut değil ise eksik kalan yedek üyeler için aynı seçim süreci tekrar edilir.

- Daha sonra Yönetim Kurulu, ilk toplantısında asil üyeler arasından; Başkan, Başkan Yardımcısı ve Topluluk Sekreterini seçer. Seçimler alacakları karara göre gizli veya açık yapılabilir.

- Herhangi bir disiplin cezası almamış ve ilgili bölüm veya programın öngördüğü normal eğitim ve öğretim süresini aşmamış her öğrenci yönetim kurulu üyeliği için aday olabilir. Herhangi bir disiplin cezası alan öğrencinin yönetim kurulu üyeliği düşer.

-Başkan; topluluğun her türlü karar ve yürütme işinden sorumludur. Topluluk başkanı en fazla iki kez seçilebilir. Başkan Yardımcısı Başkanın bulunmadığı durumlarda Yönetim Kurulu’na başkanlık eder. Topluluk sekreteri ise, Genel üye toplantısı ve Yönetim Kurulu toplantısında rapor tutar, alınan kararları hazırladığı raporları tüm üyelere bildirir, basın yayın ile iletişimi sağlar. Ayrıca üye kayıt, karar ve gelen-giden evrak defterlerini tutar, seçim sonuçlarını bir hafta içinde tutanakla birlikte Akademik Danışmana iletir.

- Bir öğrenci, birden fazla Öğrenci Topluluğunda Yönetim Kurulu üyesi olamaz.

Yönetim Kurulunun Görev ve Yetkileri

a. Yönetim Kurulu Topluluğun tüm parasal işlerini yürütmek, evrak ve kayıtları usulüne uygun ve düzenli olarak tutmak.

b. Genel Kurulu toplantıya çağırmak.

c. Genel Kurul toplantılarının gün, saat ve yerini belirlemek, toplantı kararlarını Karar Defterine işlemek ve Akademik Danışmanın üst yazısı ekinde Daire Başkanlığına iletmek.

d. Genel Kurulda alınan kararları üyelere ve ilgili birimlere duyurmak ve bunları uygulamak.

e. Yeni üye kabulü, üyeliklerin güncellenmesi ve üyelikten çıkarılma işlemlerini yürütmek,

f. Kulübün gelir ve gider hesaplarına ilişkin işlemleri yapmak, gelecek döneme ait bütçeyi hazırlayarak Genel Kurula sunmak,

g. Koordinatörün sorumluluğunda topluluk faaliyetlerinin amacına uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlamak,

h. Kulüplerle ilgili Daire Başkanlığı tarafından onaylanan tüm defterleri tutmak,

i. Sorumlu Öğretim Elemanı ile koordinasyonu gerçekleştirmek.

j. Kulüp işleyişinde akademik danışmanın yavaşlatıcı olması durumunda Öğrenci Kulüpleri Koordinatörünü bilgilendirmek,

k. Topluluğun yapacağı etkinlikler için, Akademik Danışmanının onayı ve Başkanın yazılı başvurusu ile Rektörlükten izin almak.

l. Topluluğun kullanımına tahsis edilmiş mekân, alan, saha, salon ve tesisler ile araç ve gereçlerin amacına uygun olarak kullanılmasından ve denetlenmesinden sorumlu olmak.

m. Topluluklar kullanacakları yerler için Rektörlükten izin alırlar. Ancak bu yerlerin topluluk amaçlarına uygun olarak kullanımından ve denetlenmesinden Yönetim Kurulları sorumludur.

n. Yönetim Kurulu değişikliği söz konusu olduğunda, Divan Heyeti huzurunda genel kurul tarafından seçilen yeni yönetim kuruluna defterleri devretmek.

c) Denetleme Kurulu:

- Denetleme Kurulu, her akademik yılın ilk Genel Kurul toplantısında Genel Kurul tarafından gizli oy, açık tasnif ile seçilen üç asıl ve üç yedek üyeden oluşur.

- Denetleme Kurulu, kulübün evrak, defter ve demirbaşlarını, harcama ve faaliyetlerini denetler. Denetleme raporu hazırlar ve Genel Kurula sunar.

- Topluluğun bütçe ve hesap işlemleri ile ilgili defter ve belgeleri her öğrenim dönemi sonunda inceler, sonuç ve önerilerini topluluk Yönetim Kuruluna bir raporla bildirir.

- Topluluk Yönetim Kurulu tarafından düzenlenen bir sonraki öğrenim dönemine ilişkin programın ve bütçenin görüşüleceği toplantıda hazır bulunarak önerilerini bildirir.

- Satın alınan eşyanın Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilisi’ne kaydettirilmesini sağlar.

 

AKADEMİK DANIŞMAN VE GÖREVLERİ

Madde 11- Her kulüp, kuruluş müracaatında, akademik danışmanlığını üstlenecek bir öğretim elemanı adı bildirir. Akademik Danışman, (önerilen bu isim de dikkate alınarak) Üniversite öğretim elemanları arasından Rektörlükçe belirlenir.

Akademik danışman, kulübün her türlü faaliyetine katılmak, görüş belirtmek ve lüzumu halinde uyarılarda bulunmak haklarına sahiptir.

 Akademik danışman, kulübün kurullarına üye seçimi ile kurul içindeki seçimlerin usulüne uygun yapılmasından sorumludur.

Genel Kurul toplantıları, Akademik danışmanın katılımı ile yapılır.

Akademik Danışmanın Görevleri;

a) Yönergenin amacının gerçekleşmesini sağlayacak biçimde, kurulacak olan öğrenci topluluklarıyla ilgili tüzük ve çalışma programlarının hazırlanmasına yardımcı olur.

b) Yönergede belirtilen genel ilkeler çerçevesinde, topluluk çalışmalarını denetler ve bunların yürütülmesine yardımcı olur.

c) Topluluğun ihtiyaçlarına göre bütçe hazırlığına yardımcı olur, Üniversitenin para, araç gereç ve diğer imkanlarından yararlanmaları için gerekli yönetimsel girişimlerde bulunur.

d) Yönetim Kurulunun çalışmalarını ve karar defteri tutmasını denetlerler.

e) Rektörlük veya Topluluk Koordinatörü tarafından düzenlenecek, Akademik Danışman Toplantılarına katılarak topluluklar arasında anlayış ve işbirliğinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesine katkıda bulunur.

f) Kulübün bütün faaliyetlerinde danışmanlık görevi yapar, kulübün Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ve Öğrenci Kulüpleri Koordinatörü ile koordinasyonunu sağlar.

g) Kulüp çalışmalarını izler ve yürütülmesine yardımcı olur.

h) Kulübün faaliyetlerinde danışmanlık görevi yapar.

 

ÖĞRENCİ KULÜPLERİ KOORDİNATÖRÜ

Madde 12- Öğrenci Kulüpleri Koordinatörü, tüm öğrenci topluluklarından sorumlu ve Rektör tarafından görevlendirilen Rektör Yardımcısını tanımlar.

Öğrenci Kulüpleri Koordinatörü, öğrenci topluluklarıyla yılda en az bir kez toplanır. Öğrenci etkinliklerinin;

a) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’na, Siirt Üniversitesi Öğrenci Kulüpleri Yönergesi’ne uygun planlanıp yürütülmesini sağlamak,

b) Kulüplerin kuruluş aşamalarında denetleyici ve yönlendirici olmak, kulüp başvurularının yasa ve usule uygun olup olmadığını incelemek ve bu hususta hazırlayacağı raporu Rektörlüğe sunmak,

c) Kulüplerin verimli ve sağlıklı çalışmalarını sağlamak için tedbirler almak,

d) Kulüplerin faaliyetleri üzerinde denetim yaparak kulüp faaliyetlerinin mevzuata uygun olmasını sağlamak,

e) Kulüplerin yapacakları faaliyetlere göre salon, ekipman, malzeme gibi mevcut imkanların paylaşımını ve dağıtımını yapmak üzere Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ile koordinasyonu sağlamak,

f) Kulüplerin etkinlikleri ile ilgili hazırladıkları yıllık faaliyet raporlarını incelemek ve gelecek dönemin faaliyet programını onaylamak,

g) Akademik Danışmanlar ile ilgili çıkacak problemlere çözüm üretmek,

h) Üniversite dışındaki veya Üniversiteler arası benzer kuruluşlar ile ilişki kurmak, ortak etkinlikler için çalışmalarda bulunmak,

i) Topluluk genel kurulunun 2/3 çoğunlukla aldığı tüzük değişikliği kararını incelemek ve onaylamak Öğrenci Kulüpleri Koordinatörünün başlıca görevleri arasında bulunur.

 

 

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Evrak ve Kayıtlar, Disiplin, Dağılmış Sayılma

ve Kulüplerin Kapatılması

 

 

EVRAK VE KAYITLAR:

Madde – 13 Aşağıdaki evrakların her öğrenci topluluğunda bulundurulması ve her akademik yıl başında Daire Başkanlığı’na incelenmek ve yıllık açılışları yapılmak üzere getirilmesi zorunludur.

a) Üye Kayıt defteri: Bu deftere üyelerin adları, okul, sınıf ve bölümleri, adres ve iletişim bilgileri kaydedilir ve üye tarafından imzalanır.Üye kayıtları topluluk web sayfasında da tutulur. Bu kayıtların doğru olarak tutulmasından topluluk başkanı sorumludur.

b) Karar Defteri: Yönetim kurulu tarafından alınan kararlar, karar defterlerine yazılır.

c) Genel Kurul Tutanakları: Genel Kurul toplantılarında yapılan işlemler ve alınan kararlar

tutanaklara bağlanır.

d) Demirbaş Defteri: Topluluğun kullanması için verilmiş olan demirbaş eşyalar ile topluluk tarafından alınan veya topluluğun bağış ve sair yollarla edindiği demirbaşlar bu deftere kaydedilir.

f) Gelir-Gider Defteri: Öğrenci topluluklarının gelirleri ve giderleri bu deftere kaydedilir.

g) Gelen-Giden Evrak Defteri: Topluluğun yazışmaları bu defterlere kaydedilir.

h) Makbuz ve Alındı Belgeleri: Topluluk tüm gelir ve giderlerini belge karşılığında yapmak zorundadır. İlgili gelir ve giderlerin yönetim kurulu tarafından karara bağlanıp kayda geçirilmesi, gelir gider defterine işlenmesi, makbuz, fiş, fatura v.b. araçlar ile belgelenmesi zorunludur.

ı) Zimmet Defteri: Gelen-giden evraklara ilişkin yapılan evrak sirkülasyonunun bilgilerinin yer aldığı, teslim alan/edilen kişilerin imza ve tarihlerinin bulunduğu defterlerdir.

Bu defter ve belgeler; Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı tarafından topluluklara kuruluş onayından sonra tasdikli olarak verilir. Her eğitim-öğretim yılı başlangıcında belirlenen süre sonuna kadar, Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığının kontrolüne sunulur. Aksi halde; Daire Başkanlığı tarafından, topluluğun feshi için Topluluk Koordinatörüne öneride bulunulur. Öğrenci Toplulukları koordinatörü, gerekli gördüğü takdirde topluluğun feshine karar verebilir.

 

 

DİSİPLİN

Madde – 14 Topluluk etkinlikleri kapsamında, topluluğun amaçlarına, üniversitenin hedef ve ilkelerine ters düşen ya da Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine aykırı tutum ve davranışlarda bulunan öğrenciler hakkında topluluk Akademik Danışmanın veya Daire Başkanlığının önerisi Topluluk Koordinatörünün kararı ile öğrenci disiplin yönetmeliği uyarınca işlem yapılır.

Etkinliklerini gerçekleştirmek üzere topluluklara tahsis edilen mekân, tesis, saha, alan, araç ve gereçlerin amaçlarının dışında kullanıldığı tespit edilenler ile kamu malına zarar verenler hakkında Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri ve diğer cezai müeyyideler uygulanır.

Topluluklarla ilgili her türlü uyuşmazlıklar Topluluklar Koordinatörünce karara bağlanır.

 

DAĞILMIŞ SAYILMA

Madde 15- İlk Genel Kurul toplantısının yapılamamış, öğretim yılında toplanması gereken Olağan Genel Kurulun toplanamamış ve Yönetim Kurulunun oluşturulamamış olması halinde, Öğrenci Topluluğu dağılmış sayılır.

Olağanüstü Genel Kurul toplantısının yapılamamış olması dağılma nedeni değildir.

Öğrenci Toplulukları Koordinatörü, her yarıyıl başında Daire Başkanlığı veya Sorumlu Öğretim Elemanının vereceği rapora göre Öğrenci Topluluğunun dağılıp dağılmadığını belirler.

 

KULÜPLERİN KAPATILMASI

MADDE 16-  a)Kulüpler, Genel Kurulun nitelikli (2/3) çoğunluğunun kararı ile kapatılabilir.

b) Kulüp etkinlikleri kapsamında kulübün, ülkenin genel ahlak kuralları ile yürürlükteki mevzuata ve Üniversitenin kanun, yönetmelik ve yönergeleri ile öğrenci kulüpleri yönergesine aykırı etkinliklerde bulunduğunun belirlenmesi durumunda, Topluluk Koordinatörünün önerisi ve Rektörlük Makamının uygun görüşü ile kulüp kapatılır. Kulübün başkan ve tüm üyeleri hakkında ayrıca Yükseköğretim Kurumu Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır, gerektiğinde bu kişiler hakkında yasal işlemlere başvurulur.

c)Kapatılan veya kapatılmış sayılan kulüplerin malvarlığı, Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığına devredilir.

d)Bir eğitim ve öğretim yılında amacına uygun olarak en az 3 etkinlik yapmayan, Daire Başkanlığınca düzenlenecek olan “Topluluk Tanıtım Günleri” ne katılmayan, Faaliyet geri bildirim raporlarını 2 hafta içinde Daire Başkanlığına sunmayan, Genel kurul toplantısını belirlenen sürede yapmayan topluluklar Daire Başkanlığının önerisi ve Topluluk Koordinatörünün Kararı ile feshedilir.

e)Üye sayısı 25’in altına düşen topluluklar Topluluk Koordinatörünün kararı ile kapatılır.

 

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Mali Hükümler ve Sponsorluk

MALÎ ESASLAR

 

 

Madde –17 Toplulukların gelirleri, Üniversiteden topluluğa ayrılabilecek bütçe, bağış, yardımlar, gösteri, konser gibi etkinliklerden elde edilen gelirlerden oluşur.

Kulüplerin giderleri, demirbaş, araç-gereç ve her türlü sarf malzemeleri ile faaliyetlerin gerektirdiği diğer tüm giderlerdir.

Kulübün parasal ihtiyaç veya giderleri, imkanlar ölçüsünde Daire Başkanlığı tarafından karşılanır. Kulüpler, Daire Başkanlığı tarafından bastırılan ve kendilerine zimmetle teslim edilen gelir makbuzları karşılığında aidat, bağış vs. gelir toplayabilirler.

Toplulukların aktivitelerden elde edeceği gelirler, bağışlar ve sponsorluk anlaşmalarından sağlanacak mali destekler, Akademik Danışman nezdinde topluluk adına açılacak hesaba yatırılarak takibi yapılır. Gelirlerin kullanılmayan bölümü topluluk hesaplarında tutulur ve gerektiğinde kullanılır. Üniversitenin tüm birimleri kulüplere fiziki alan sağlanması konusunda imkanları ölçüsünde yardımcı olurlar.

Öğrenci Topluluklarının Gelir Kaynakları( Öğrenci Toplulukları temin ettikleri tüm gelirler için, Gelir makbuzu keser ve kaydını (topluluk sekreteri marifeti ile) tutar.

 

SPONSORLUK

Madde 18- Topluluklar, etkinliklerine mali kaynak sağlayabilmek amacıyla çeşitli özel müteşebbisler ile kamu kurum ve kuruluşlarından sponsorluk desteği alabilirler.

Sponsorluk hizmeti almadan önce yapılacak işbirliğinin ve sağlanacak desteğin içeriği hakkında topluluk yönetim kurulu, Akademik Danışman ve Daire Başkanlığından izin alır.

Sponsorluk desteği alınacak kuruluşların yaptıkları etkinlikler ve tanıtım çalışmaları yürürlükteki yasal mevzuata uygun olmalıdır.

Sponsorluk anlaşmaları, üniversiteye yasal ve mali sorumluluk yükleyecek nitelikte olamaz. Yönergenin ilkeler kısmında belirtilen genel kurallara uygun olmayan içerikte faaliyetlerde bulunan, alkollü içecek, tütün ürün ve mamulleri üreten ve pazarlayan kurum, kuruluş ve şirketlerin sponsorluk önerileri kabul edilmez.

 

 

ALTINCI BÖLÜM

Geçici Maddeler, Yürürlük ve Yürütme

 

 

GEÇİCİ MADDELER

Geçici Madde – 1 İş bu Yönergenin Üniversite Senatosu’nun kabulünden önce Üniversitede halen faaliyette bulunan topluluklar faaliyetlerini bu yönerge esaslarına göre düzenlerler ve belirtilen sorumlulukları yerine getirirler.

YÜRÜRLÜK

Madde – 19 Siirt Üniversitesi Senatosunun 27.05.2009 tarih ve 2009/3 sayılı toplantısında alınan 08 sayılı Karar ile kabul edilen Siirt Üniversitesi Öğrenci Toplulukları Yönergesi yürürlükten kaldırılmıştır.

Madde – 20 Bu yönerge, Siirt Üniversitesi Senatosunda kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer.

YÜRÜTME

Madde – 25 Bu yönerge hükümlerini, Siirt Üniversitesi Rektörü yürütür.

 

 

 

Bu yönerge Siirt Üniversitesinin 27/11/2012 tarih ve 2012/16 Sayılı toplantısında alınan 03 Sayılı kararı ile kabul edilmiştir.



RECEP EYMEN ERTAŞ
Güncelleme : 25.12.2024 10:39:15